Prediagnosis (Sam Sax)

Capture de l'article paru dans The New York Times (photo : Sam Sax twitter)



PREDIAGNOSIS



when i was born i felt nothing
but life ripping open before me,
the doctor’s white face & coat,
everyone seemed happy i was alive.

but life ripping open before me
led to me ripped open before life.
everyone seemed happy. i was alive
but only for a short time.

me ripped open. before life
i was dependent on milk & men
but only for a short time.
anything can be a drug if you love it.

dependent on milk & men
my overdose a slow child inside me
anyone can be a drug if you love him
all i needed was time.

my overdose a slow-growing child
my man a cancer of light
he said all i needed was time
he left me & i tried to leave life.

my man. my cancer light.
my doctor’s white face & coat.
he left me, my life
when i was born i felt everything

Commentaires